Regulamin
Regulamin Sklepu Internetowego
Regulamin Sklepu Internetowego
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego www.keymedpolska.pl. Sklep prowadzi Keymed Sp. z o.o. z siedzibą w Jeleniej Górze, ul. Michała Kleofasa Ogińskiego 1A,
58-506 Jelenia Góra, Polska, REGON: 366274691, NIP: PL6112771757, KRS: 0000653557, kapitał zakładowy: 50 000,00 zł, zwany dalej Sprzedawcą. - Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest poprzez:
– adres poczty elektronicznej: zamowienia@keymedpolska.pl
– pod numerem telefonu: +48 506 031 614
– formularz zgłoszeniowy dostępny pod adresem: https://www.keymedpolska.pl/kontakt.
Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej keymedpolska.pl, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
- Sprzedawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
- Zakup Towarów, zapłata ceny za Towary, dostawa Towarów, dopuszczalność ich zwrotów oraz składanie reklamacji odbywa się zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
- Każdy z Towarów wymaga przestrzegania zasad przechowywania i używania zgodnie
z informacjami bezpośrednio na opakowaniu Towaru. Klient dokonując zakupu Towaru poprzez Sklep Internetowy oświadcza, że zobowiązuje się przestrzegać wskazanych dla danego Towaru zasad przechowania oraz używania. - Sprzedawca w Sklepie Internetowym udostępnia możliwość nabycia Towarów, w tym będących wyrobami medycznymi. Dla Towarów będących wyrobami medycznymi wymagane jest zachowanie przez Klienta zasad przechowywania wskazanych w opisie danego Towaru znajdującym się na opakowaniu. Towary będące wyrobami medycznymi nie podlegają zwrotom.
II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Sprzedawca – Keymed Sp. z o.o. z siedzibą w Jeleniej Górze, ul. Michała Kleofasa Ogińskiego 1A, 58-506 Jelenia Góra, Polska, REGON: 366274691, NIP: PL6112771757, KRS: 0000653557;
- Sklep Internetowy – serwis internetowy zarządzany przez Sprzedawcę pozwalający Klientom zapoznać się z Towarami oraz je nabyć pod adresem: www.keymedpolska.pl;
- Towar – produkt prezentowany w Sklepie Internetowym, w tym wyroby medyczne, którego opis jest dostępny przy każdym z prezentowanych produktów;
- Klient – osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego lub korzysta z innych Usług dostępnych w Sklepie Internetowym;
- Konsument – Klient będący konsumentem w rozumieniu przepisów ustawy Kodeks cywilny oraz ustawy o prawach konsumenta, tj. osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Przedsiębiorca – Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego ;
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru, który Klient chce nabyć od Sprzedawcy;
- Konto – przydzielona danemu Klientowi część Sklepu Internetowego, za pomocą którego Klient może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu Internetowego;
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Regulamin – niniejszy dokument;
- Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
- Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
III. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
- komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, Firefox w wersji 28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera w wersji 12.17 lub nowszej, Safari w wersji 1.1. lub nowszej,
- włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie Internetowym.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
IV. Usługi
- Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z bezpłatnych Usług, które są świadczone przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Usługa prowadzenia Konta w Sklepie Internetowym dostępna jest po dokonaniu rejestracji na stronie Sklepu Internetowego. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego na stronie Sklepu Internetowego. Umowa o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia Konta lub skorzystania z przycisku „Usuń Konto”. Posiadanie Konta nie jest wymagane do dokonywania zakup Towarów przez Klienta od Sprzedawcy w Sklepie Internetowym.
- Klient ma możliwość otrzymywania od Sprzedawcy informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej (usługa Newsletter). W tym celu należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej lub aktywować odpowiednie pole w formularzu rejestracyjnym lub formularzu Zamówienia. Klient w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Umowa o świadczenie usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach usługi Newsletter.
- Klient ma możliwość wysyłania za pomocą formularza kontaktowego dostępnego w Sklepie Internetowym wiadomości do Sprzedawcy. Umowa o świadczenie usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą udzielenia odpowiedzi przez Sprzedawcę.
- Klient ma możliwość zamieszczania w Sklepie Internetowym indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi odnoszących się m.in. do Towaru czy przebiegu transakcji. Klient dodając wypowiedzi oświadcza, że posiada wszelkie prawa do tych treści, a w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne oraz prawa własności przemysłowej. Umowa o świadczenie usługi polegającej na zamieszczaniu opinii o Towarach w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą dodania opinii.
- Wypowiedzi powinny być zredagowane w sposób przejrzysty i zrozumiały, nadto nie mogą naruszać obowiązujących przepisów prawa w tym praw podmiotów trzecich – w szczególności nie mogą mieć charakteru zniesławiającego, naruszać dóbr osobistych lub stanowić czynu nieuczciwej konkurencji. Zamieszczone wypowiedzi są rozpowszechniane na stronach internetowych Sklepu Internetowego po uprzednim zweryfikowaniu przez Sprzedawcę czy ich treść nie narusza Regulaminu.
- Poprzez zamieszczenie wypowiedzi Klient wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie z tej wypowiedzi oraz jej publikowanie przez Sprzedawcę, a także dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83).
- Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Sklepu. Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
- W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.
V. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu Internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny nie stanowią oferty, a stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Wszystkie Towary dostępne w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Przeglądanie Towarów Sklepu Internetowego nie wymaga zakładania konta. Składanie zamówień przez Klienta na Towary znajdujące się w asortymencie Sklepu Internetowego możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych umożliwiających realizację zamówienia bez zakładania konta.
- Na opis Towaru składa się:
- nazwa produktu wraz z określeniem „wyrób medyczny” jedynie dla produktów, które są wyrobami medycznymi;
- wykaz i nazwy elementów charakteryzujących produkt lub wskazanie ich właściwości, z podaniem ich ilości;
- ilość brutto;
- Warunkiem złożenia Zamówienia na Towary jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
- W przypadku składania Zamówienia poprzez formularz Zamówienia dostępny na stronie internetowej Sklepu Internetowego Klient umieszcza w wirtualnym koszyku w Sklepie Internetowym wybrany przez siebie Towar – będący wyrobem medycznym lub nie, który zamierza nabyć. W/w koszyk umożliwia Klientowi skompletowanie Towarów, którymi jest zainteresowany przed ich zakupem, przeliczanie wartości Towarów zgromadzonych w koszyku oraz przeliczanie kosztów dostawy. Dokonując wyboru Towarów Klient może dowolnie zarządzać zawartością koszyka poprzez dodawanie do koszyka kolejnych Towarów lub ich usuwanie z koszyka.
Po ostatecznym wyborze Towarów, które Klient chce kupić w Sklepie Internetowym, Klient zostaje skierowany do formularza internetowego służącego do składania zamówień w Sklepie Internetowym. Formularz składania zamówienia składa się z pól pozwalających określić
w szczególności:
- dane Klienta,
- adres dostawy Towarów,
- sposób dostawy Towarów,
- sposób uiszczenia należności za Towary (do wyboru spośród metod płatności wskazanych
w punkcie VII ppkt 2 Regulaminu), - rodzaj rachunku – paragon/faktura VAT,
- adres e-mail oraz numeru telefonu Klienta do kontaktu w związku z zakupionymi w Sklepie Internetowym Towarami,
Klient ma obowiązek wypełnić prawidłowo wszystkie rubryki formularza oraz podać prawdziwe dane.
Po złożeniu przez Klienta zamówienia Klient zobowiązany jest uiścić należność za Towary zgodnie
z wybraną metodą płatności. Po dokonaniu powyższego Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy przez Klienta w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem Zamówienia. Klient otrzyma na wskazany przez siebie adres e-mail automatycznie wysłane potwierdzenie otrzymania zamówienia przez Sprzedawcę. Potwierdzenie otrzymania zamówienia przez Sprzedawcę nie stanowi przyjęcia zamówienia do realizacji. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży. Brak wypełnienia wszystkich pól formularza, wypełnienie go w sposób nieprawidłowy lub brak uiszczenia zapłaty ceny za Towary zamówione przez Klienta zgodnie z zadeklarowaną metodą płatności powoduje brak przyjęcia przez Sprzedawcę zamówienia do realizacji, o czym Sprzedawca poinformuje Klienta.
- Złożenie Zamówienia z dostawą poza terytorium Polski w Sklepie Internetowym możliwe jest za pośrednictwem telefonu lub poprzez przesłanie wiadomości elektronicznej w Dniach roboczych oraz godzinach wskazanych na stronie internetowej Sklepu Internetowego. W tym celu Klient powinien:
- podać w treści wiadomości elektronicznej kierowanej do Sprzedawcy nazwę Towaru spośród Towarów znajdujących się na stronie internetowej Sklepu Internetowego i jego ilość,
- wskazać sposób dostawy i formę płatności spośród sposobów dostawy i płatności podanych na stronie internetowej Sklepu Internetowego,
- podać dane potrzebne do realizacji Zamówienia, a w szczególności: imię i nazwisko, miejsce zamieszkania, adres e-mail, miejsce dostawy, decyzję co do rodzaju dokumentu rozliczeniowego (paragon czy faktura) wraz z danymi do jego wystawienia.
- Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia składanego w sposób wskazany w punkcie 7. powyżej podawana jest każdorazowo przez Sprzedawcę ustnie przy składaniu Zamówienia przez Klienta telefonicznie lub poprzez poinformowanie w drodze wiadomości elektronicznej wraz z informacją, że zawarcie przez Klienta Umowy sprzedaży pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony Towar, z tą chwilą zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
- W przypadku Klienta będącego Konsumentem może on także złożyć Zamówienie za pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej. W takim przypadku Sprzedawca każdorazowo po złożeniu Zamówienia w w/w sposób przesyła Klientowi potwierdzenie warunków złożonego Zamówienia, które będzie zawierać informacje dotyczące:
- opisu przedmiotu Zamówienia,
- jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług wraz z podatkami, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują),
- sposobu kontaktu ze Sprzedawcą oraz jego danych rejestrowych,
- wybranej metody i terminu płatności,
- wybranego sposobu dostawy,
- czasu dostawy,
- danych kontaktowych Klienta,
- informacji, że zawarcie Umowy pociąga za sobą obowiązek zapłaty za złożone Zamówienie, zaś brak jej dokonania powoduje, że do zawarcia Umowy nie dochodzi i Zamówienie nie podlega realizacji.
- pouczenie o prawie odstąpienia od Umowy wraz z jego wzorem.
Umowa zostaje zawarta z chwilą przesłania przez Klienta będącego Konsumentem (w odpowiedzi na potwierdzenie warunków Zamówienia przesłanych przez Sprzedawcę) wiadomości elektronicznej na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy, w której Klient: akceptuje treść przesłanego Zamówienia i wyraża zgodę na jego realizację oraz akceptuje treść Regulaminu i potwierdza zapoznanie się z pouczeniem o odstąpieniu od Umowy.
Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na podany przez Klienta adres.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim o treści zgodnej z Regulaminem.
VI. Dostawa
- Dostawa Towarów jest ograniczona do wszystkich krajów Unii Europejskiej oraz jest realizowana na adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Towar dostarczany jest za pośrednictwem firmy kurierskiej.
- Termin dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z informacjami zawartymi w pkt. VII ppkt. 2.
- Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dostarcza wraz z Towarem paragon albo fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary.
- Jeżeli dla Towarów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.
- Przy odbiorze Towarów Klient zobowiązany jest sprawdzić przesyłkę w celu zweryfikowania:
a) ewentualnego uszkodzenia zawartości przesyłki,
b) ewentualnej niekompletności przesyłki,
c) ewentualnej niezgodności zawartości przesyłki ze złożonym zamówieniem.
- W każdym wypadku w razie uszkodzeń Klient zobowiązany jest sporządzić protokół uszkodzeń
w obecności dostarczyciela przesyłki. - Klient niebędący Konsumentem w chwili odbioru przesyłki zobowiązany jest sprawdzić jej zawartość. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki zobowiązany jest zgłosić ten fakt dostawcy Towarów i niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedającym. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych Towarów w trakcie transportu będą rozpatrywane tylko i wyłącznie po sporządzeniu protokołu szkodowego podpisanego przez odbiorcę niebędącego Konsumentem
i dostawcę przesyłki zawierającej Towary.
VII. Ceny i metody płatności
- Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
- Klient może wybrać następujące metody płatności:
- przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy i skompletowaniu Zamówienia);
- gotówką za pobraniem, płatność dostawcy przy dokonywaniu dostawy (w tym przypadku realizacja Zamówienia i jego wysyłka zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia i skompletowaniu Zamówienia);
- płatność elektroniczna (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po skompletowaniu Zamówienia).
- Faktury mogą być wystawiane i doręczane przez Sprzedawcę w formie elektronicznej, na co Klient wyraża zgodę.
- Za datę dokonania płatności przyjmuje się datę uznania kwot na rachunku Sprzedawcy.
- W przypadku niezapłacenia faktury w terminie podanym na fakturze, Sprzedawcy przysługują odsetki ustawowe w wysokości maksymalnej. Niezapłacenie w terminie faktury VAT jest podstawą do wstrzymania realizacji zamówienia albo odstąpienia przez Sprzedawcę od realizacji innych zamówień, przy czym nie rodzi to obowiązków odszkodowawczych dla Sprzedawcy z tytułu niezrealizowania całości lub części Zamówienia.
VIII. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy – zwrot Towaru
- Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy zawartej na odległość poprzez Sklep Internetowy bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni od dnia wejścia zakupionego Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. Do zachowania tego terminu wymagane jest wysłanie na adres pocztowy Sprzedawcy (Keymed Sp. z o.o., ul. Michała Kleofasa Ogińskiego 1A, 58-506 Jelenia Góra, Polska) pisemnego oświadczenia o odstąpieniu przed upływem 14 dni wraz z Towarem
z uwzględnieniem zapisów znajdujących się poniżej. Wymaga się, aby zwracany Towar był nieuszkodzony, nienoszący śladów otwarcia opakowania lub jakiegokolwiek używania. - Klient będący Konsumentem może sformułować oświadczenie samodzielnie wskazując w nim: swoje dane, datę złożenia Zamówienia, datę odbioru Zamówienia, rodzaj nazwę i ilość zwracanych produktów, sposób dokonania zwrotu uiszczonej ceny za zwracane produkty, przyczynę zwrotu (dobrowolne) zamieszczając własnoręczny podpis bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Wzór oświadczenia dostępny jest [tutaj].
- Termin 14-dniowy wskazany w punkcie 1. powyżej liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru lub w przypadku Umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia.
- Sprzedawca po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta oraz zwracanego Towaru i zweryfikowaniu prawidłowości dokonanego odstąpienia poinformuje o tym Klienta Konsumenta wysyłając na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej potwierdzenie uznania dokonanego odstąpienia od Umowy za skuteczne wraz z informacją o terminie zwrotu środków.
- Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Towar nieuszkodzony, noszący ślady otwarcia opakowania lub jakiegokolwiek używania przed upływem 14 dniowego terminu na odstąpienie od umowy zawartej na odległość nie podlega zwrotowi.
- Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży wraz z Towarem zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru
z zastrzeżeniem punktu 8. poniżej. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar od Klienta. - Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca zwraca Konsumentowi koszt dostawy do wysokości najtańszego zwykłego sposobu dostawy oferowanego przez Sprzedawcę.
- Towary nabyte przez Klienta Przedsiębiorcę nie podlegają zwrotom.
- Towary będące wyrobami medycznymi nie podlegają zwrotom.
IX. Reklamacje dotyczące Towarów z tytułu rękojmi, procedura reklamacyjna
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar bez wad.
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym. W kwestiach nieuregulowanych w Regulaminie
w zakresie reklamacji stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego. W stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami rękojmia zostaje wyłączona. - Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres:
- Keymed sp. z o.o. z siedzibą w Jeleniej Górze, ul. Michała Kleofasa Ogińskiego 1A,
58-506 Jelenia Góra, Polska - na adres poczty elektronicznej: zamowienia@keymedpolska.pl
- Reklamację (składaną zarówno pisemnie, jak i drogą elektroniczną) Klient Konsument zobowiązany jest złożyć przy wykorzystaniu formularza reklamacyjnego [dostępny tutaj].
- Wraz z reklamacją zawierająca elementy wymienione w punkcie 4. powyżej Klient zobowiązany jest przesłać do Sprzedawcy reklamowany Towar wraz z dowodem zakupu. Towar należy dostarczyć lub przesłać na adres wskazany w pkt. 3 powyżej.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową, jeżeli Klient będący Konsumentem, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
- Uprawnienia przysługujące Klientowi będącemu Konsumentem określone są w Kodeksie cywilnym.
- Sprzedawca poinformuje Klienta mailowo w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji
o sposobie jej rozpatrzenia. - Jeżeli reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych od dnia podjęcia decyzji, Sprzedawca zrekompensuje poniesione przez Klienta koszty poprzez przesłanie nowego egzemplarza produktu odpowiadającego temu reklamowanemu lub zwrot pieniędzy z kosztami dostawy reklamowanego produktu. Zwrot środków zostanie wykonany na konto Klienta Konsumenta wskazane przez Klienta Konsumenta.
- Jeżeli reklamacja zostanie uznana za nieuzasadnioną, Sprzedawca przekaże decyzję w tym zakresie w terminie wskazanym w punkcie 8. powyżej i w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych odeśle na swój koszt reklamowany towar na adres Klienta Konsumenta wskazany
w formularzu reklamacyjnym lub umożliwi Klientowi Konsumentowi (zgodnie z decyzją Klienta Konsumenta) odbiór osobisty produktu wskazując miejsce i termin odbioru produktu.
X. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Klient może zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu Internetowego i korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: Keymed sp. z o.o. z siedzibą w Jeleniej Górze, ul. Michała Kleofasa Ogińskiego 1A, 58-506 Jelenia Góra, Polska, lub na adres poczty elektronicznej: zamowienia@keymedpolska.pl.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w zakreślonym Klientowi terminie 7 dni liczonym od daty otrzymania wezwania przez Klienta. W przypadku braku uzupełnienia reklamacji podlega ona rozpoznaniu
w sposób negatywny.
XI. Gwarancje
- Towary mogą posiadać gwarancję producenta, Sprzedawcy lub importera.
- W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji oraz czasu na jaki została udzielona jest każdorazowo prezentowana w opisie Towaru na stronach internetowych Sklepu.
XII. Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
- jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
- może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich);
- może złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XIII. Ochrona danych osobowych
Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności obowiązującą u Sprzedawcy [dostępna tutaj].
XIV. Postanowienia końcowe
- Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu Internetowego, a także do formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, jeśli jest ono następstwem zdarzeń pozostających poza jego kontrolą, w tym w szczególności, (choć nie wyłącznie): wybuchu lub groźby wybuchu wojny, aktów, decyzji lub veta instytucji rządowych, umów rządowych lub międzynarodowych, strajków lub innych działań protestacyjnych, powodzi, pożarów, eksplozji, awarii sieci Internet lub jej części, sieci energetycznej, awarii komputerowych systemów nadzoru i dystrybucji, ataku DDOS lub innych przejawów działań siły wyższej.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- O wszelkich zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu Internetowego zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto zostaną poinformowani o zmianach podczas korzystania z Konta. Dalsze korzystanie z konta będzie wymagało od Klienta akceptacji nowej treści Regulaminu. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Przekazanie informacji w w/w zakresie traktowane jest jako wniosek Klienta
o usunięcie Konta.
1